Support

Hoe activeer ik mijn Beschikbaarheidswijzer account?

Stap-voor-stap handleiding

Om uw account te activeren en uw profiel volledig te maken, dient u de volgende 4 stappen te doorlopen:

Stap 1: Registreren.

Via deze link opent u het registratiescherm

U heeft een mail ontvangen met de benodigde gegevens om eenmalig te registreren. Neem deze gegevens exact over. Met de unieke code kunt u uw eigen profiel aanmaken, waarmee u voortaan eenvoudig kunt inloggen om uw wachttijden en profiel aan te passen.

Wanneer u de gegevens heeft ingevuld klikt u op de knop Registreren.

Vervolgens maakt u een wachtwoord aan. Met het E-mailadres en dit wachtwoord kunt u voortaan eenvoudig inloggen.

Het registreren en inloggen is gelukt. Dat kunt u zien doordat uw gegevens linksonder worden weergegeven.

Stap 2: Controleren en aanvullen algemene (contact)gegevens

Klik links onder in uw scherm op het driehoekje naast uw e-mail adres.

Kies vervolgens Mijn gegevens wijzigen dan opent het scherm met de gegevens van uw profiel.

Controleer hier uw gegevens en vul of pas aan waar nodig.

Contactgegevens:

Controleer uw Adres, Postcode, Plaats, Telefoonnummer, Contact e-mail en website. LET OP: voeg geen onnodige informatie toe in deze velden. Deze informatie is belangrijk voor het meten van de afstand tot uw zorginstelling en voor het direct contact met u opnemen door een verwijzer.  Met een extra toevoeging werken deze functies niet.

Overige locaties

Vul eventueel uw overige locaties in op onderstaande wijze.

Korte omschrijving van uw zorginstelling (max. 300 karakters)

Beschrijf in enkele woorden uw organisatie, bijvoorbeeld een specifieke doelgroep waar u zich op richt of specifieke behandelingen waar cliënten voor bij u moeten zijn. Zie hieronder op welke plek deze informatie zichtbaar is voor een verwijzer.

Algemene omschrijving van uw zorginstelling(max 1000 karakters)

 De korte omschrijving is een inleiding/krachtige samenvatting. Bij uw algemene omschrijving heeft u meer ruimte om extra informatie toe te voegen.  Gebruik woorden waar verwijzers op zoeken, dit helpt om sneller gevonden te worden door/voor uw cliënten groep.

Zorglabels

Dit zijn zoekwoorden die aangeven waar een zorginstelling zich in onderscheidt. Wanneer een zorgverwijzer binnen de Beschikbaarheidswijzer op zoek gaat naar zorginstellingen met passende hulp voor zijn cliënt, kan deze op basis van zoekwoorden direct bij de juiste zorginstellingen uitkomen. Wij adviseren dan ook om deze zorglabels zo uitgebreid mogelijk in te vullen, zodat u goed vindbaar bent voor alle zorgverwijzers. Ook ziet een verwijzer in de zoekresultaten het zorglabel gelijk naast de naam van uw zorginstelling en de wachttijd.

Voorbeelden van zorglabels zijn: Dyslexie, vaktherapie, speltherapie, logeren, kort verblijf, individuele ambulante ondersteuning, ADHD, Autisme, Rouw, Stemmingsklachten, Angstklachten, Opvoeding, Diagnostiek, EMDR.

Doe dat bij voorkeur op bovenstaande manier met een streepje tussen de verschillende locaties.

‘Afwijkende’ wachttijden

Dit is de plek waar u nuttige informatie kunt toevoegen aan uw wachttijd in weken per product. Denk bijvoorbeeld aan een specifieke behandeling of een specifieke locatie waar een afwijkende wachttijd voor geldt.

Opslaan

Vergeet niet op Opslaan te drukken onderaan, om alle gegevens daadwerkelijk vast te leggen,

Stap 3: Wachttijden bijwerken

Na het opslaan van uw gegevens komt u automatisch in het beginscherm van uw profiel. Hier kunt u uw wachttijden bijwerken. Dit gaat heel eenvoudig via de plus- en mintekens.

De daadwerkelijke beschikbaarheid wordt als volgt gedefinieerd: het moment van invullen tot het moment dat daadwerkelijk die zorg kan starten in weken. Dus niet de termijn tot aan de intake! De termijn tot intake in weken kunt u ook vermelden. Let op! Deze wachttijd is altijd onderdeel van de totale wachttijd.

Vermeld uw wachttijd in weken. Het gaat om de kortste wachttijd per zorgvorm. Vul ook de wachttijd tot Intake/Diagnose aan mocht dit relevant zijn. Dit laatste is niet verplicht; het invullen van de totale wachttijd is wel verplicht. U kunt wisselen naar dit scherm via de knop Intake/Diagnose wijzigen links bovenin.

Stap 4: Logo uploaden

Kies Logo bijwerken om uw profiel meer op te laten vallen voor verwijzers 

Klik op upload logo en selecteer uw logo. Klik vervolgens op uploaden.

Gefeliciteerd! Uw account is actief en u bent nu zichtbaar voor alle zorgverwijzers.

Heeft u naar aanleiding van bovenstaande handleiding nog vragen?
Mocht u nog andere vragen hebben over het gebruik van de Beschikbaarheidswijzer, dan kunt u contact opnemen met Marijn Kögeler via telefoonnummer 070-2173150 of via marijn@beschikbaarheidswijzer.nl Zij helpt u graag verder!

Let op! De functie ‘Selecteer producten’ is alleen toegankelijk voor gecontracteerde aanbieders in de hoofdcategorieën Dagverblijf & Verblijf.