FAQ

Hoe ontvang ik de registratiecode?

Als uw organisatie gecontracteerde zorg levert aan een deelnemende zorg regio ontvangt u van uw zorg regio een registratie code om deel te nemen aan de Beschikbaarheidswijzer. Als u uw registratiecode heeft ontvangen kunt u hier registreren. U wordt daarna gevraagd een wachtwoord aan te maken. 

Ik lever wel gecontracteerde zorg, maar heb geen registratiecode ontvangen?

Klik hier om contact op te nemen met uw zorgregio.

Waarom kan ik niet inloggen met mijn registratiecode?

U gebruikt uw registratiecode om een account aan te maken. Klik hier om te registreren. Heeft u eerder al een account en een wachtwoord aangemaakt klik dan hier om in te loggen. Indien u uw wachtwoord vergeten bent klik dan hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen. 

Wachtwoord vergeten, maar geen herstelcode ontvangen?

Controleer alstublieft of u het juiste e-mailadres heeft ingevoerd om een herstelcode aan te vragen. Het kan zijn dat deze in uw ‘ongewenste mail’ (spam) is beland. Als dit hetzelfde e mailadres is als waar u zich mee heeft geregistreerd klik dan hier om contact op te nemen.

Kan ik een ander e-mailadres gebruiken om in te loggen?

Het emailadres wat gekoppeld is aan uw account is het emailadres wat bekend is bij uw zorgregio. Als u dit wilt wijzigen dient u dit bij uw zorgregio aan te vragen. Klik hier om contact op te nemen met uw zorgregio. U ontvangt een nieuwe registratiecode. U kunt deze vervolgens hier invoeren om een profiel aan te maken. 

Kan ik een account gebruiken voor meerdere regio’s?

Dat kan. Als u zorg levert in meerdere regio’s kan het zijn dat u bij verschillende zorgregio’s geregistreerd staat met verschillende email adressen. U heeft dan waarschijnlijk meerdere registratiecodes ontvangen, waarmee meerdere profielen aangemaakt kunnen worden. U kunt op desktop een koppel verzoek indienen om in het vervolg al uw zorgregio’s vanuit één profiel te beheren.

Hoe kan ik het beste de wachttijden doorgeven van producten die bij ons onderverdeeld zijn in subcategorieën?

Voor de betreffende producten vult u de meest voorkomende zorg en wachttijd in. In het veld afwijkende wachttijden vult u specifiek de onderdelen in die anders zijn dan het meest voorkomend.

 

Voorbeeld verblijfs producten, waar er sub-percelen zijn op basis van groepsgrootte, zorgintensiteit e.d.:
– Onder kortdurend verblijf J&O (max 4 maanden en meest voorkomend) valt bij ons Begeleid wonen (4 weken wachttijd) en KTC (32 weken wachttijd).

 

U vult in dit geval 16 weken in bij Kortdurend verblijf.
In het veld afwijkende wachttijden vult u in:

 

Kortdurend verblijf:
– Begeleid wonen: 4 weken
– KTC: 32 weken

Bij Pleegzorg is soms binnen een week geschikte pleegouders gevonden, maar soms duurt het zelfs wel maanden. Hoe geef ik een hier een reële wachttijd?

U stelt op basis van de data van afgelopen jaar vast wat de gemiddelde wachttijd is geweest voor Pleegzorg. Deze wachttijd geeft u door, bij afwijkende wachttijden vermeldt u dat de wachttijd fluctueert en casus afhankelijk is.

Mist u gecontracteerde zorg in uw profiel? Of staan er juist producten die u niet levert?

Het kan zijn dat onze selectie niet helemaal met uw aanbod overeenkomt. Stel hierover een inhoudelijke vraag aan de projectleider van uw zorgregio bij het kopje ‘Stel een vraag’ dan wordt dit z.s.m. aangepast.