FAQ Aanbieders

Meest gestelde vragen van aanbieders

Wat is uw vraag over het bijwerken van uw wachttijden?

In deze FAQ de 8 meest gestelde vragen/opmerkingen van zorgaanbieders

 

Is uw regio net aangesloten op de beschikbaarheidswijzer en heeft u vragen nu u er voor het eerst mee aan de slag gaat? Of wordt van u al langer verwacht dat u de wachttijden bijwerkt maar verloopt dit allesbehalve soepel?
Nathan van ’t Hof (technisch support) en Lydia Kuiterman (accountmanager) zijn voor zorgaanbieders een rots in de branding. Zij helpen iedere zorgaanbieder zo op weg dat het updaten van de wachttijden voortaan appeltje-eitje is. Ze hebben voor u geïnventariseerd wat de 8 meest gestelde vragen en opmerkingen zijn, uiteraard met antwoord/reactie.

1. “Het bijwerken van de wachttijden kost me te veel tijd”

Eenmaal up & running valt dat zorgaanbieders reuze mee. De zorg waar u als aanbieder voor gecontracteerd bent door een zorgregio staat namelijk al vermeld in de Beschikbaarheidswijzer. Het enige wat u hoeft te doen is minimaal 1 keer per 2 weken per zorgvorm aangeven wat de wachttijd in weken is. Dit kan via de website of met onze handige app (te downloaden in de Google Playstore of Apple Appstore). Inloggen is maar 1 keer nodig, erna blijft u ingelogd.

2. “Inloggen lukt niet; ik krijg de melding dat mijn inlognaam of wachtwoord onjuist is”

3. “Ik moet ‘m nog een keer invullen”

Doe het gelijk het is echt heel weinig werk (zie ook vraag 1). De jeugdhulpverwijzers zijn u heel dankbaar, als de wachttijden in de Beschikbaarheidswijzer kloppen, scheelt het hen veel tijd. Bovendien wordt u door verwijzers minder gebeld met de vraag of u plek heeft.

4. “Ik weet niet waar ik mijn profielgegevens moet invullen/kan aanpassen”

Uw profielgegevens past u aan door links onderin uw beeldscherm op het driehoekje naast uw e-mail te klikken. Er klapt dan een schermpje open met de optie om uw logo toe te voegen en de optie om uw gegevens te wijzigen. Hoe vollediger u uw profiel invult hoe beter een verwijzer weet of en waarvoor hij bij uw zorginstelling terecht kan.

5. “Het e-mail adres klopt niet meer”


Stuur een mailtje naar support@beschikbaarheidswijzer.nl en vraag een e-mailadres wijziging aan. Vermeld duidelijk welke zorgregio het betreft, wat de naam is van uw zorginstelling en wat het nieuwe e-mailadres is.

6. “Wat maakt het voor verschil als ik mijn wachttijd niet bijhoud?”

In de beschikbaarheidswijzer zakt u in de zoekresultaten van de verwijzer naar beneden als u uw wachttijden niet actualiseert. Als u uw wachttijden 2 maanden niet heeft bijgewerkt wordt uw organisatie zelfs niet meer getoond in de zoekresultaten. Werkt u uw wachttijd weer bij; dan wordt u gelijk wel weer getoond.

7. “Het lukt mij niet om de wachttijden van alle zorgproducten waar wij voor gecontracteerd zijn goed te vermelden in de Beschikbaarheidswijzer”

Het is van wezenlijk belang dat de gegevens die erin staan juist zijn anders is het voor een verwijzer immers niet zinvol om de Beschikbaarheidswijzer te raadplegen. We geven u dan ook graag advies op maat om alle gecontracteerde zorg volledig en correct in de Beschikbaarheidswijzer te vermelden. Stuur een mail naar lydia@beschikbaarheidswijzer.nl en wij nemen contact met u op.

8. “Wij hebben meerdere locaties met verschillende wachttijden, hoe vullen we dat in?”

Wij kijken graag even met u hoe u dit het beste kunt invullen op de Beschikbaarheidswijzer. Stuur een mail naar lydia@beschikbaarheidswijzer.nl

Is uw vraag nog niet of onvoldoende beantwoord?