Anne-Marie Vermeulen Windsant is per juli 2022 aan het team van de Beschikbaarheidswijzer toegevoegd. Zij ondersteunt zorgaanbieders in het werken met de Beschikbaarheidswijzer. 

Wij waren al ingenomen met haar komst maar in no-time blijken ook zorgaanbieders blij met haar support. Hoogste tijd voor een nadere kennismaking. In 7 x vraag en antwoord stelt Anne-Marie zich voor en geeft zij een inkijkje in haar dagelijkse werkzaamheden. 

1. Even voorstellen: wie ben je?
Ik ben Anne-Marie Vermeulen Windsant en ben onderdeel van het belteam van de Beschikbaarheidswijzer. Na de implementatie en activering van de Beschikbaarheidswijzer in een regio zien wij veelvuldig dat na enkele weken er toch nog een aantal zorgaanbieders zijn die hun profiel nog niet hebben geactiveerd. Van deze organisaties krijg ik een lijst en ik bel hen vervolgens of ze vragen hebben en of ik ze kan helpen.

Mijn ervaring in het verleden als salesmanager in de ICT en Recruitment Proces Outsourcing helpt daarbij zeker. Het is dankbaar om te zien dat het lukt, soms na enkele keren opnieuw bellen, dat het profiel uiteindelijk volledig is geactiveerd. 

2. Wat drijft je in je werk?
Het is een inhoudelijke en concrete opdracht waarbij ik in aanraking kom met allerlei facetten in de jeugdhulp en Wmo. Grote en kleine bedrijven helpen met het goed invullen van hun profiel gegevens en hen overtuigen van het belang van het up-to-date houden van wachttijden. Ondanks het feit dat de contacten telefonisch zijn heb ik het gevoel dat uiteindelijk aan de andere kant van de lijn iemand zit die geholpen is. Het is iets wat tussen alle drukke werkzaamheden ‘even’ gedaan moet worden.

Hoe breder de Beschikbaarheidswijzer wordt uitgerold, hoe meer de zorgaanbieder aan de andere kant begrijpt wat er wordt bijgedragen aan de vindbaarheid van de organisatie en de wachttijden door zorgverwijzers en dat ook dit profiel een stukje marketing voor de organisatie is.

3. Waar haal je voldoening uit/wat geeft je een glimlach?
Een dankbaar persoon aan de andere kant van de lijn die blij is dat het profiel zichtbaar is en hij/of zij weer een vinkje achter een opdracht kan zetten.

4. Wat zijn de meest voorkomende vragen die je krijgt bij het bellen?

Benieuwd naar de antwoorden op deze vragen? Lees meer >  

5. Welke reacties krijg je van zorgaanbieders? Is dat vooral positieve of negatieve feedback?
Een negatieve reactie heb ik nog nooit gekregen ondanks het feit dat ik af en toe moet aandringen om even tijd te maken voor het invullen of bijwerken van de Beschikbaarheidswijzer. Soms ontvang ik zelfs een mailtje waarin aanbieders aangeven dankbaar te zijn voor de ondersteuning die ik ze gaf.

6. Wat is de meerwaarde van het inzetten van het telefonische ondersteuning? 

7. Waar verbaas je je over?
De versnippering van landelijke organisaties. Hoe groter de organisatie, hoe lastiger het is de juiste personen/afdelingen te vinden. De ene regio weet niet dat er in de andere regio als een onderdeel van hun organisatie actief is op de Beschikbaarheidswijzer. Dat betekent dat je als belteam achter de teksten aan moet en soms met communicatie moet overleggen dat zij de teksten centraal aanleveren zodat de organisatie in alle regio’s een eenduidig profiel heeft.

8. Heb je een tip/tips voor zorgregio’s?

Maak kennis met het hele team van de Beschikbaarheidswijzer >