Is het juiste e-mailadres gekoppeld aan uw Beschikbaarheidswijzer account?

We krijgen veel berichtjes binnen op onze support afdeling met de opmerking het lukt niet om in te loggen. Hieronder de te volgen stappen op een rij:

  1. U registreert uw zorginstelling in de Beschikbaarheidswijzer met behulp van de code die u ontvangen heeft van onze support afdeling of van uw zorgregio.
  2. Nadat u geregistreerd heeft kunt u gelijk inloggen en uw eigen wachtwoord aanmaken.
  3. Als u een volgende keer inlogt kunt u dat alleen maar doen met het e-mail adres binnen uw organisatie wat gekoppeld is aan uw account.
  4. Mocht u dit e-mail adres graag willen veranderen dan kan dat. U stuurt een mailtje naar support@beschikbaarheidswijzer.nl en geeft aan wat het nieuwe e-mail adres moet worden, wat de naam van uw zorginstelling is en welke zorgregio het betreft.
  5. Bent u uw wachtwoord vergeten, klik dan op wachtwoord vergeten. U krijgt vervolgens een mail van ons op het bij ons bekende e-mail adres.

Gebruikt u ook de app?

Als u geregistreerd bent in de Beschikbaarheidswijzer en u heeft uw profiel mooi gevuld dan is het daarna heel handig om de app te gebruiken voor het minimaal 2 wekelijks bijwerken van uw wachttijden. U download de app vanuit de Apple Appstore of Google playstore. U kunt zoeken op de naam Beschikbaarheidswijzer. U logt eenmalig in en past de wachttijd aan, druk op opslaan en bijgewerkt zijn de wachttijden.

U heeft meerdere locaties met verschillende wachttijden

Ons advies is om dan contact op te nemen met lydia@beschikbaarheidswijzer.nl. Zij overlegt met u wat de beste oplossing is. Meestal kiest de aanbieder dan voor meerdere accounts, zodat per locatie met een eigen account de wachttijd bijgewerkt kan worden.

Een andere optie die ook al een aantal keren gebruikt is, is een account per submerk binnen de zorginstelling. Parnassia is hier een voorbeeld van. Zij hebben een account voor Youz, Brijder en Palmhuis.

Hoe vul ik de wachttijd in voor pleegzorg of een gezinshuis?

Vanuit de pleegzorg aanbieders horen wij vaak dat het moeilijk is om een wachttijd aan te geven, omdat zo gauw er een plek beschikbaar is het afhankelijk is van matching of een kind geplaatst kan worden. Hoe de BSW in te vullen? Er zijn verschillende mogelijkheden:

  1. Als u geen plek heeft en op korte termijn ook geen zicht op een plek,  zet u de wachttijd op n.v.t. en wordt uw instelling even niet getoond in de zoekresultaten van de verwijzer. Zodra u weer zicht op een plek heeft, vult u de wachttijd (in weken) weer in en bent u gelijk weer zichtbaar voor de verwijzer.
  2. Heeft u wel zicht op wanneer er een plek vrijkomt, reken dan uit over hoeveel weken dat is en vermeld bij afwijkende wachttijd bijvoorbeeld dat het een plek is voor een meisje tussen de 10 en 14 jaar of vermeld gewoon dat plaatsing afhankelijk is van matching. Een verwijzer ziet dit en heeft daarmee bruikbare informatie.

Bent u gecontracteerd bij meerdere zorgregio’s?

Dan is het mogelijk om uw account aan 1 e-mail adres te koppelen waarmee u de wachttijden van alle regio’s bij kunt werken. Dit kunt u aanvragen via support@beschikbaarheidswijzer.nl

Heeft u vragen of hulp nodig bij het goed invullen van uw profiel, wij helpen u graag! Stel uw vraag via het formulier onder support in de tool of een mailtje naar lydia@beschikbaarheidswijzer.nl.