Wanneer u inlogt als verwijzer, krijgt u toegang tot extra functionaliteiten die u ondersteuning bieden in het verwijzingsproces. Deze tools helpen u in het gebruik om de juiste aanbieder te selecteren voor de cliënt, onderling ervaringen te delen en snel feedback te geven. Rechts bovenin ziet u dat u bent ingelogd, de extra functionaliteiten verschijnen dan onder het logo van de aanbieders.
Favorieten
U kunt producten van een aanbieder markeren als favoriet, handig wanneer u een hele lijst zorgaanbieders geselecteerd heeft.
U kiest een product, in het midden van het scherm ziet u een lijst met geselecteerde zorgaanbieders. U klikt op het hartje onder het logo van een zorgaanbieder.

Onderstaand scherm opent. Hier ziet u alle producten waar deze zorgaanbieder voor gecontracteerd is in deze regio en de bijbehorende wachttijden. Ook is plek voor het noteren van een ‘Opmerking’.

Als u een product als favoriet wilt selecteren, klikt dan aan de rechterkant op het hartje wat hoort bij het betreffende product. Vergeet niet op de ‘Opslaan’ knop te klikken.

Onder de tabel verschijnt nu uw lijst met favorieten. Dit is uw totale lijst van geselecteerde favorieten.

Een favoriet verwijderen? Dat kan heel eenvoudig op twee manieren: Klik op het hartje bij het product óf op de ‘Verwijder’ knop bij het kopje ‘Mijn favorieten’.

In het profiel van de aanbieder is het hartje rood gekleurd zo lang u een product bij een zorgaanbieder favoriet hebt gemaakt.
Mocht u alle aanbieders willen bekijken die u als favoriet heeft geselecteerd, klik dan rechts bovenin op het blauwe hartje naast uw naam.

Snel melden onjuiste wachttijd
Is de vermelde wachttijd van een aanbieder niet correct? Dan kunt u dit heel gemakkelijk en snel melden. Deze melding wordt gestuurd naar de betreffende zorgaanbieder en zorgregio, zodat zij actie kunnen ondernemen en z.s.m de wachttijd correct instellen. Uw collega-verwijzers zien deze melding ook en kunnen deze meenemen in hun keuze. De melding verdwijnt weer zodra de wachttijd door de zorgaanbieder is bijgewerkt.
Om een melding te maken kiest u eerst een product, waarna u een aantal aanbieders ziet. Vervolgens klikt u op het klok-icoontje onder het logo van een aanbieder.

Nu opent er een scherm waarbij u de producten van de aanbieder ziet. Bij elk product staat een ‘Huidige Wachttijd’ en een door u te vullen ‘Werkelijke wachttijd’.

Door op de plus- en miniconen te klikken, kunt u het aantal werkelijke weken verhogen of verlagen.

Als u de correcte wachttijd bij een product heeft ingesteld vergeet dan niet op de ‘Opslaan’ knop te drukken om de melding door te voeren.
Wachttijdnotificatie
U kunt eenvoudig een melding instellen om automatisch een update te ontvangen zodra de wachttijd van een aanbieder is aangepast naar het door u opgegeven aantal weken. Dus stel u wilt een notificatie krijgen van het product ‘Voorbeeld Product’ wanneer deze bijvoorbeeld 6 weken wachttijd heeft. Dan kunt u dat doormiddel van deze functie instellen.
Om een notificatie in te stellen kiest u eerst het betreffende product aan de linkerkant, dan kiest u de aanbieder waar u dit wilt instellen. Klik dan op het brief-icoon onder het logo of de naam van de aanbieder.

Er opent een scherm waarbij u alle producten ziet van de aanbieder. Elk product heeft een huidige wachttijd, waar u achter in kunt stellen bij welke wachttijd een u een ‘Notificatie’, lees berichtje wilt ontvangen.

Met de plus- en minknoppen stelt u in bij hoeveel weken wachttijd u een melding krijgt zo gauw de betreffende zorgaanbieder de wachttijd naar dit aantal weken aanpast.

Als u de “gewenste” wachttijd bij een product heeft ingesteld vergeet dan niet op de ‘Opslaan’ knop te drukken om de melding door te voeren.
U krijgt een bericht wanneer de ingestelde wachttijd door de aanbieder is ingesteld.
Beoordelen
Wilt u uw ervaring met bepaalde zorgaanbieders delen met collega verwijzers binnen de zorgregio waar u zorg zoekt? Dan kan dit met deze functionaliteit. Door het aanklikken van een aantal sterren laat u zien hoe tevreden u bent met deze zorgaanbieder. Er is ook ruimte voor het geven van een nadere toelichting. Andere verwijzers kunnen dit bekijken en zelf ook hun eigen beoordelingen doorgeven. Alle verwijzers kunnen elkaar dus helpen door een beoordeling achter te laten.
Let op: deze functie is alleen mogelijk in specifieke regio’s (op verzoek van regiobeheer)
Om een beoordeling te maken kiest u eerst een product of zoekt u naar een aanbieder. Vervolgens klikt u op het boek icoon bij de betreffende aanbieder waar u uw ervaring wilt plaatsen.

Er is nu een keuze menu: u kunt een beoordeling geven voor deze aanbieder óf alle beoordelingen over deze aanbieder bekijken. Klik op de bovenste knop ‘Uw beoordeling geven’.

Vervolgens opent er een nieuw scherm waar u de beoordeling kunt plaatsen en een overzicht ziet van alle andere beoordelingen van verwijzers.

Aan de rechterkant kunt u kiezen hoeveel ‘sterren’ u deze zorgaanbieder zou geven. Daar onder in het vakje ‘Commentaar’ kunt u de beoordeling toelichten doormiddel van een tekst. Zie het als een soort recensie. Als u de beoordeling heeft ingevuld, vergeet dan niet om op de knop ‘Opslaan’ te klikken.

Als u de door u geplaatste beoordeling wilt bekijken bij deze aanbieder, klikt u op het boek icoon om weer naar het keuzemenu te gaan.

Om de beoordelingen over deze aanbieder te zien klikt u op de onderste knop ‘Alle beoordelingen bekijken’.

Nu is er een overzicht geopend van alle beoordelingen gemaakt door verwijzers zoals u.
